Bestellen & leveren: Mijn eerste fotobestelling bij Pixum - hoe werkt dat?

Je wilt je digitale foto's nu wel eens een keer vasthouden? Bij ons gaat dat snel en eenvoudig!

 

 

Inloggen of registreren

Log in met je gegevens in je account of open binnen enkele minuten een nieuw account!

  • Via de button „Inloggen“ (rechtsboven op onze homepage www.pixum.nl) kun je je met jouw e-mailadres, of gebruikersnaam, en wachtwoord op je bestaande account inloggen.
    Ben je je wachtwoord vergeten? Dan vind je hier direct hulp.

  • Via de button „Registreren“ (rechtsboven op onze homepage) maak je snel en gratis een account aan. Wij hebben je naam en e-mailadres nodig. Meer hoef je niet door te geven.

  • Een Pixum account biedt veel voordelen
    • Je kunt aan een bestelling beginnen en op een later moment daar mee verder gaan. Zo kun je de tijd nemen om er over na te denken (bijv. over het bestandsformaat).
    • Je foto's worden onder je account opgeslagen (21 dagen na de upload, blijvend in een online album). Dat is erg handig wanneer je foto's wilt nabestellen of een ander product wilt bestellen. Je hoeft je foto's dan niet nogmaals te uploaden en je kunt van elke computer je foto's bestellen.

En dan beginnen we met de bestelling.

 

Foto's uploaden

  • Klik onder „Fotoafdrukken“ in de blauw balk rechtsboven „Foto's uploaden“ aan. Je kunt direct jouw foto's via de button „doorzoeken“ op de computer selecteren en uploaden.

  • Je foto's worden na het uploaden direct in de Inbox van je account gelegd. Vanuit de inbox kun je je foto's direct bestellen. Indien nodig kun je de foto's vooraf sorteren op naam, datum of map.

naar boven

Foto's selecteren voor de bestelling

Selecteer alle of enkele foto's, die je zou willen bestellen, in de inbox en klik op de oranje button „Foto's bestellen“. Geselecteerde foto's herken je aan het blauwe kader. Met de button „Foto's uploaden“ kun je altijd foto's toevoegen.

 

Formaat en aantal selecteren

  • Kies het gewenste aantal en formaat van je foto, alsmede de optie „Foto met/zonder rand“ en klik daarna op „In de winkelwagen“.
  • Je kunt dit voor elke foto apart of voor meerdere/alle tegelijk bepalen (selecteer de foto's en bepaal de instellingen rechts naast het foto-overzicht).
  • Hier zie je direct wat de veranderingen in formaat, aantal of „Foto met/zonder rand“ met de prijs doen.

Is de fotokwaliteit voldoende voor een kwalitatief hoogwaardig afdrukresultaat?

Het symbool leider kein gutes Ergebnis garantiert wordt weergegeven als de resolutie van het gekozen fotobestand te laag is. Wij kunnen geen optimaal resultaat garanderen.

Wat kan ik doen als het waarschuwingsteken getoond wordt?
  • Gebruik een foto met een hogere resolutie (hoger pixelaantal). Foto’s die met een digitale camera aangelegd worden hebben bijvoorbeeld vaak een hogere resolutie als foto’s die met een mobiele telefoon aangelegd worden of foto’s die per e-mail verzonden worden.
  • Mocht je bij het ontwerpen de foto ingezoomd hebben, zoom de foto dan weer uit tot het waarschuwingsteken verdwijnt.
  • Kies voor een kleiner formaat van het product of kies voor een andere lay-out.

Let op het volgende: De kwaliteitsaanduiding heeft alleen betrekking op de resolutie van de foto. Voor foto’s die bijvoorbeeld onscherp, overbelicht zijn of een kleurzweem hebben, wordt niet gewaarschuwd.

Controleer altijd de preview en let op of de uitsnede van de foto goed is.

naar boven

Bestelling afronden

 

Stap 1: Winkelwagen

  • Ga naar de winkelwagen. Klik hiervoor op de oranje button „naar de winkelwagen“.

  • In de winkelwagen kun je alles nog 1 keer controleren en naar wens aanpassen (aantal foto's, formaat foto's, achterkantdruk, etc.).

  • Hier kun je ook andere fotoproducten (zoals bijv. mokken, kalenders, kaarten) toevoegen via „verder shoppen“.

  • Heb je een kortingscode voor je bestelling, dan kun je de code achter „Hier invullen“ ingeven en op „Bespaar!“ klikken.

  • Hier kun je de automatische beeldcorrectie voor je bestelling in- of uitschakelen. Standaard is deze ingeschakeld, omdat dit een positief effect heeft op de afdrukken.Heb je de foto's echter vooraf zwaar bewerkt met een fotobewerkingsprogramma (bijv. kleur aangepast, bewerkt met een effec), schakel dan de automatische beeldcorrectie uit (klik hiervoor op het vinkje om deze te verwijderen).

  • Klik op „verder“.

 

Stap 2: Adres en betaling

  • Voer je factuuradres in.
    Je kunt je bestelling op ergens anders laten bezorgen („afwijkend afleveradres“).

  • Kies je betaalmethode:
    • Creditcard
    • Automatische incasso

 

Stap 3: Bestelling verzenden

  • Controleer de bestelling nog een laatste keer en stem in met de algemene voorwaarden, verstuur je bestelling en wacht in spanning af op wat er komen gaat!

Hoe passend is dit artikel als antwoord op jouw vraag?

Star_not_active Star_not_active Star_not_active Star_not_active Star_not_active
Om dit artikel te beoordelen, log rechtsboven in met je Pixum-gebruikersgegevens.

Neem contact met ons op: 03 808 13 38 | E-mail contact

Onze service-tijden: Ma-Vr 10:00-14:00 uur