Bestellen & leveren: Waar vind ik informatie over de verzending, verzendkosten en -opties?

Hier vindt u een samenvatting van alle belangrijke informatie en antwoorden voor de meest gestelde vragen m.b.t. de verzending bij Pixum:

 

Verzendkosten

De verzendkosten zijn per bestelling afhankelijk van product en hoeveelheid.

Een overzicht van de verzendkosten per product vindt u naast de productbeschrijving onder ieder product in het tabblad "Prijzen & verzending". Een volledige prijslijst vindt u hier.

naar boven

Productie- en verzendtijd

Det zijn onze normale productietijden:

Producten Productietijd Verzendtijd
Fotoafdrukken 1 werkdag ca. 1-4 werkdagen
Fotoposters 20 cm 2 werkdagen ca. 2-4 werkdagen
Fotoposters hoogglans 30cm, 40cm, 50cm en collages 3 werkdagen ca. 2-4 werkdagen
Fotoposters zijdeglans 5 werkdagen ca. 2-4 werkdagen
Canvas, alu-dibond, acryl, galleryprints 5 werkdagen ca. 2-4 werkdagen
Fotocadeaus 4 werkdagen ca. 2-4 werkdagen
Wenskaarten 5 werkdagen ca. 2-4 werkdagen
Fotoboeken schrift cover 3-5 werkdagen ca. 2-4 werkdagen
Fotoboeken linnen cover 3-5 werkdagen ca. 2-4 werkdagen
Fotoboeken hardcover/softcover 5 werkdagen ca. 2-4 werkdagen
Fotoboeken XL/XXL 5-7 werkdagen ca. 2-4 werkdagen

 

Let op:

Nederland : Bij zogenaamde "mix-bestellingen", waarbij u bijvoorbeeld naast foto's ook nog andere Pixum producten bestelt, worden foto's t/m het 20cm-formaat separaat verstuurd. De levertijd is dan afhankelijk van het product in de deel-levering met de langste productietijd.

België: Bij zogenaamde "mix-bestellingen", waarbij u bijvoorbeeld behalve foto's ook nog andere Pixum producten bestelt, worden normaal gesproken alle producten tegelijkertijd in een zending verstuurd (uitzondering: canvasfoto's, lees verder onder deel-leveringen. De levertijd van de gehele bestelling is dus afhankelijk van het product met de langste productietijd. Dit geldt voor alle europese Landen behalve Nederland en Duitsland.

Verdere informatie over onze levertijden vindt u hier

Bovendien kunt u in uw account onder "Mijn Pixum" en "Mijn bestellingen" te allen tijden de actuele status van uw opdracht zien. Zodra uw bestelling verstuurd is, ontvangt u een verzendbevestiging per e-mail.

Wij doen ons uiterste best om uw opdracht altijd zo snel mogelijk te produceren en versturen. 100% Garantie voor de productie- en verzendtijden kunnen wij u helaas niet geven. Mocht u desondanks eens het gevoel hebben dat de levering buitengewoon lang duurt, stuur ons a.u.b. een bericht naar onze klantenservice.

naar boven

 

Post- & Pakketdienst

Pixum werkt samen met de volgende post- en pakketdiensten:

  • TNTPost (NL) en De Post (BE) bij gewone briefzendingen
  • TNT (NL) en De Post (BE) bij pakketzendingen

Onze pakketdiensten leveren van maandag t/m zaterdag van 08:00 t/m 17:00 uur.

Of briefzending of pakketzending is afhankelijk van het bestelde product en de grootte van de bestelling. Verder kunnen wij helaas geen invloed nemen op de verzendtijd of aflevertijdstip van uw bestelling.

naar boven

 

Leverlanden

Wij leveren producten binnen heel Europa. Veel landen hebben zelfs een eigen Pixum-pagina, indien mogelijk zelfs in hun eigen taal.

Verdere informatie over de leverlanden van Pixum vindt u hier.

Wilt u een fotoboek naar het buitenland versturen, lees dan hier verder.

naar boven

 

Expresverzending

Het is om logistieke redenen helaas niet mogelijk de bestelling per expres te verzenden. Meer informatie vindt u hier.

naar boven

 

Deel-leveringen

Het gemeenschappelijke verzenden van canvasfoto's met andere producten in een zending is om logistieke en verpakkingstechnische redenen niet werkbaar. Daarom delen wij de zending - voor u uiteraard geheel kosteloos - in tweeën.
Ook al worden beide zendingen met dezelfde pakketdienst verstuurd, kan dit ertoe leiden dat de producten niet tegelijkertijd geleverd worden. Mocht u de tweede levering niet binnen de eerste 2-3 werkdagen na ontvangst van de eerste levering ontvangen, laat ons dit dan a.u.b. weten via onze klantenservice.

Nederland en Duitsland: Bij zogenaamde "mix-bestellingen", waarbij u bijvoorbeeld behalve foto's ook nog andere Pixum producten bestelt, worden foto's t/m het 20cm-formaat separaat verstuurd. De levertijd is dan afhankelijk van het product in de deel-levering met de langste productietijd.

België: Bij zogenaamde "mix-bestellingen", waarbij u bijvoorbeeld behalve foto's ook nog andere Pixum producten bestelt, worden normaal gesproken alle producten tegelijkertijd in een zending verstuurd (uitzondering: canvasfoto's, deze worden altijd apart verstuurd). De levertijd van de gehele bestelling is dus afhankelijk van het product met de langste productietijd. Dit geldt voor alle europese landen behalve Nederland en Duitsland.

Pixum Fotoboeken worden altijd separaat verstuurd, omdat bestellingen met de Pixum Fotoboeksoftware en via de website apart verwerkt worden. Alle verzendkosten voor producten via onze online shop kunt u in onze Shop-Prijslijst na lezen, en alle Pixum Fotoboek-verzendkosten kunt u in de Fotoboek-Prijslijst na lezen.

naar boven

 

Afwijkend afleveradres

Bij alle bestellingen in de Pixum-Online-Shop heeft u tijdens de bestelprocedure de mogelijkheid om uw factuur- en/of afleveradres te wijzigen en separate adressen aan te geven.

Indien u al een keer bij Pixum besteld heeft, worden automatisch de laatste drie gebruikte adressen getoond, zodat u direct het gewenste adres kunt selecteren of een nieuw adres kunt invoeren.

Bij Pixum Fotoboek-bestellingen wordt u in onze software automatisch gevraagd, of u een afwijkend afleveradres aan wilt geven. LET OP: Dit kan niet, als u als betaalwijze "acceptgiro" geselecteerd heeft, omdat anders de ontvanger van het boek automatisch ook de rekening zou ontvangen.

naar boven

 

Verpakking

Onze producten worden geoptimaliseerd voor het betreffende product verpakt en verstuurd.
Mocht u desondanks ooit een bestelling met beschadiging ontvangen, laat ons dit dan a.u.b. via onze klantenservice weten. Geef hierbij a.u.b. het bestelnummer aan. Bij voorkeur kunt u ons ook direct een foto van de beschadiging toesturen.

naar boven

 

 

Hoe passend is dit artikel als antwoord op jouw vraag?

Star_not_active Star_not_active Star_not_active Star_not_active Star_not_active
Om dit artikel te beoordelen, log rechtsboven in met je Pixum-gebruikersgegevens.

Neem contact met ons op: 03 808 13 38 | E-mail contact

Onze service-tijden: Ma-Vr 10:00-14:00 uur